با توجه به اینکه بیشتر خودرو های چینی موجود در بازار فاقد سینی زیر موتور می باشند و سینی های وارداتی در بازار ایران فاقد کیفیت می باشند که عموما با ورق نازک آهنی و یا آلومینیومی نرم ساخته شده اند و قیمت های زیادی هم دارند ما در
امروزه با توجه به تحقیق های فراوان محققان فهمیده اند که سینی زیر موتور برای خودرو معایب و مزایایی دارد که این معایب و مزایا را گندم کار بدون در نظر گرفتن منفعت فروش خود به طور تخصصی برای شما شرح می دهد.
برخی بر این باورند که سینی زیر موتور باعث می شود خودرو به طور کامل نتواند هواکشی نماید و در نتیجه کمی باعث دیر خنک شدن موتور خودرو شود، که البته این مورد در مسیر های کوتاه شهری و بین شهری موضوع چندان مهمی نیست
و عده ای از تجارب شخصی خود می گویند که نصب سینی زیر موتور باعث برگشت نسبی صدای موتور داخل کابین می شود که این مورد را کارشناسان ما قبل و بعد از بستن سینی روی خودرو ولکس c30 تست کردند و تفاوت چندانی حداقل ما احساس نکردیم.
حدس بعدی این هست که سینی زیر موتور منبع اگزوز یا لوله اگزوز را پوشش نمی دهد، که در جواب این حدس کارشناسان ما گفتند که کار اصلی سینی محافظت از اجزای اصلی موتور بخصوص کارتر خودرو است! نه محافظت از اگزوز.
حال می رویم سراغ مزایای سینی زیر موتور…
مزیت اصلی سینی زیر موتور که تمام شما دوستان عزیز شاید با آن آشنا باشید محافظت از قسمت های پایینی خودرو می باشد که این موضوع در برخی از جاده و راه های بی کیفیت خیلی مهم است و با یه ضربه به قسمت زیرین خودروممکن است کارتر خودرو آسیب ببیند و مخارج بالایی را شما متحمل شوید!
پس درنتیجه سینی زیرموتور در برخی شرایط دارای مزایا و در برخی مواقع دارای معایبی هم می باشد که از نظر متخصصین گندم کار بیشتر اوقات نصب این سینی حائز اهمیت بوده و از وارد شدن خسارت های احتمالی به خودروی شما جلوگیری به عمل می آید. در ادامه به تعدادی از فواید نصب این قطعه اشاره می کنیم تا متوجه شوید که حداقل نصب آن بهتر از نصب نکردن آن می باشد:
۱- جلوگیری از ورود حیوانات در فصل زمستان به داخل محفظه موتور
۲- جلوگیری از برخورد اجسام غلطان در جاده یا خیابان با قطعات حساس و شکننده زیر خودرو از قبیل رادیاتور یا منبع شیشه شور
۳- افزایش طول عمر قطعات موتوری و سیستم تعلیق از قبیل کمپرسور، واتر پمپ، پمپ هوا و جعبه فرمان در قبال عوامل محیطی و شیمیایی
۴- جلوگیری از ورود آب در مسیرهای سراشیبی، که هجوم یکباره آن به داخل موتور سبب خیس شدن و ایجاد اتصال درسیستم برق رسانی می گردد.
منبع :